Florar – Raiul pe pământ

Mai sau Florar este a cincea lună a anului după calendarul gregorian cu o durată de 31 zile. În latină Maius, vine de la titlul de majores purtat de senatorii romani.

FlorarÎn popor se spune, că de Florar coboară raiul pe pământ, atât de îmbelşugată este natura de flori şi verdeaţă. 

Luna Florar sau Frunzar la români este cea mai înfloritoare, vremea se încălzeşte, albinele adună nectarul cel mai dulce,  iar ţăranii lucrează de zor pământul, în aşteptarea primelor roade de la sfârşit de primăvară.

Ajun de Florar

de Boris Ioachim

Şi, parcă, dintr-odată, o livadă,
Din-naltul cerului a prăvălit,
Petale albe, peste pomi să cadă –
Jos – păpădia-a soare a zâmbit.

Atâtea flori şi atâta iarbă crudă
Îmi spun că vine luna lui florar…
De bucurie, sufletu-mi asudă –
Căci iarăşi cade Raiu-n calendar.

Grădinile-s cu totu-n sărbătoare
Şi-n jur miroase-a floare de mălin…
Inima mea, deschisă ca o floare,
De dragoste a înflorit deplin.

…Ce vesel cântă guguştiucii-n seară –
Ca mâine, iar e luna lui florar…
Mi-e sufletul pătruns de primăvară
Căci iarăşi cade Raiu-n calendar…

About bvbiblioteca

Oricare ar fi durata timpului, ştiinţa întrebuinţării lui ne face nemuritori.
Acest articol a fost publicat în curiozităţi, De ce îmi iubesc eu Patria și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

