Spiridon Vangheli revine în biblioteca noastră cu ediţii noi

Recent, colecţia bibliotecii s-a completat cu cele mai noi publicaţii ale scriitorului îndrăgit de copii şi maturi – Spiridon Vangheli. Deja am făcut cunoştinţă cu aventurile lui Guguţă din satul Trei Iezi, ne-am imaginat împreună cu prietenii bibliotecii, cum ar fi să iernezi sub o căciulă mare cît satul şi am admirat isteţimea lui Ciuboţel. Acum, Spiridon Vangheli vine să ne bucure cu alte călătorii în lumea copilăriei – Pantalonia şi Ştrengăria.

Ştrengăria

Vangheli, Spiridon. Ştrengăria .- Chişinău: Guguţă, 2012.- 120 p.

În operele autorului fiecare din noi se regăseşte, se identifică cu eroii năstruşnici, astfel trezind copilul, care niciodată n-a crescut mare.

Să vedeţi cum se cheamă cocostârcii în Ştrengăria: „Când cuibul era gata, iată ce-i dă în gând lui Titirică: unde îmbracă o cămaşă albă, se urcă pe casă şi şade într-un picior, poate l-or vedea cocostârcii. Dacă obosea Titirică, se suia în locul lui Singurel, dar nu vedeau ţipenie de cocostârc în preajmă.

–         Nu alta, s-au supărat pe Ştrengăria, ofta Titirică. Şi iată, Răutul e chiar sub sat şi e pl-i-i-n cu broaşte, îţi trebuie numai un clonţ lung între ochi.

Vrei să ştii dacă totuşi, au venit cocostârcii în Ştrengăria ? Cartea te aşteaptă ! Aici vei găsi continuarea şi încă multe alte istorioare şi  peripeţii ale micilor isteţi.

Pantalonia

Vangheli, Spiridon. Pantalonia – ţara năstruşnicilor .- Chişinău: Guguţă, 2013.- 158 p.

 Cărţile lui Spiridon Vangheli sunt „cărţi de pus pe masă”, bune de recitit în familie, atunci când şi nepoţeii, şi buneii evadează într-o lume inocentă a magicului copilăriei. „Pantalonia – ţara năstruşnicilor” vine să confirme universalitatea operei lui Vangheli: aici trăiesc piticii cu seriozitate de oameni maturi şi puritate copilărească. Ca să vezi, în Pantalonia a fost inventat semnul respectuos al salutului:

–         Cu ce te-am supărat, cumătre, de nu-mi răspunzi la bineţe ?

–         Ei, supărat.. Eu nu aud, de-o ureche.

–         Păi, ce, am să-mi mut casa la cealaltă ureche a matale ?!

–         De ce s-o muţi ? Tu scoaţe-ţi căciula când îi zice bună dimineaţa şi eu am să-ţi răspund. „

Şi eu sunt Guguţă

Vangheli, Spiridon. Şi eu sunt Guguţă .- Chişinău: Guguţă, 2013.- 137 p.

Şi, ca o delectare a fiecărui scriitor, Spiridon Vangheli ne aduce o carte despre cititorii săi. Aici sunt scrisori de la copii,  istorioare hazlii de prin satele Moldovei, colindate de autor pentru întâlnirile cu cititorii, mesaje de încurajare pentru prietenii lui Guguţă:

„Voi, dragii mei copii, scrieţi cu viaţa voastră Cartea cea Mare a neamului!”

Te aşteptăm la bibliotecă pentru a continua lecturile noastre preferate !

About bvbiblioteca

Oricare ar fi durata timpului, ştiinţa întrebuinţării lui ne face nemuritori.
Acest articol a fost publicat în Copiii şi lectura, lectura. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

